[English] [Polski]
   HOME       O FIRMIE       PRODUKTY I USŁUGI       Baza internetowa - Gospodarka SŚDP       ePIB   
INFORMACJA GOSPODARCZA I SPOŁECZNA
MONITOROWANIE ZJAWISK I PROCESÓW GOSPODARCZYCH ORAZ SPOŁECZNYCH
PROGRAMY ANALITYCZNE
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKÓW
Propozycje badawcze
Techniki badawcze
Ogólnopolski sondaż ankietowy
Zogniskowane wywiady pogłębione FGI (Fokus Group Interview)
Indywidualne wywiady pogłębione IDI (In-Depth-Interview)
Badania eksperymentalne
PONT Info - HOME Produkty i usługi BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKÓW Techniki badawcze Zogniskowane wywiady pogłębione FGI (Fokus Group Interview)
Zogniskowane wywiady pogłębione FGI (FOCUS GROUP INTERVIEW)


BADANIE JAKOŚCIOWE

METODA REALIZACJI:

  • skonstruowanie próby, na której jest przeprowadzone badanie,
  • przygotowanie i dopracowanie scenariusza spotkania,
  • rekrutacja respondentów o zadanym charakterze,
  • przeprowadzenie wywiadów.

Polega ono na zorganizowaniu spotkań w przeznaczonym do tego pomieszczeniach dających możliwości nieskrępowanej obserwacji i rejestracji wypowiedzi respondentów. W spotkaniu bierze udział 8-12 osób oraz animator, którego zadaniem jest ukierunkowanie wypowiedzi według przygotowanego scenariusza. Scenariusz nie narzuca konkretnych tematów, a jedynie ogólnie wyznacza problemy do omówienia, dzięki czemu spontanicznie ujawniają się sposoby myślenia respondentów

  • analiza danych,
  • przygotowanie raportu.

PRÓBA:

Kształt próby będzie możliwy do ustalenia po dokładnym określeniu problematyki badawczej. Nasza ogólnopolska sieć koordynatorów odpowiedzialnych za selekcję respondentów pozwala na przeprowadzenie badań we wszystkich ważnych miastach.

ZALETY:

  • elastyczność: grupowe wywiady pozwalają szybko i płynnie dostosować narzędzie badawcze do tematu jak również stopnia głębokości badania,
  • szybkość realizacji badania: badania realizowane w oparciu o tę metodologię pozwalają na szybkie realizowane projektów służących podejmowaniu decyzji typu go-no go,
  • duża skuteczność w określeniu indywidualnych i grupowych emocji związanych z danym tematem lub testowanym materiałem,
  • ekonomiczność: dzięki zaangażowaniu wielu uczestników badania na raz można ograniczyć ilość wysoko wykwalifikowanych i kosztownych moderatorów,
  • możliwość obserwacji reakcji respondentów przez zleceniodawców badania.

MATERIAŁY UZYSKANE Z BADANIA:

  • raport,
  • nagrania z sesji,
  • prezentacja wyników.

KOSZT:

FGI - 6 000 zł + 23% VAT za jedną sesję zależnie od lokalizacji (zorganizowanie badania poza Warszawą jest droższe).

05-502 Bobrowiec, ul. Mazowiecka 84 A,
Tel.: (48-22)702 00 68
E-mail: pont@pontinfo.com.pl