[English] [Polski]
   HOME       O FIRMIE       PRODUKTY I USŁUGI       Baza internetowa - Gospodarka SŚDP       ePIB   
INFORMACJA GOSPODARCZA I SPOŁECZNA
MONITOROWANIE ZJAWISK I PROCESÓW GOSPODARCZYCH ORAZ SPOŁECZNYCH
PROGRAMY ANALITYCZNE
BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKÓW
Propozycje badawcze
Badania rynku i sprzedaży
Badania firmy i działalności gospodarczej sektora lub branży
Badania otoczenia działalności przedsiębiorstwa
Badania konsumentów
Badania produktów
Badania cen
Badania dystrybucji
Badania reklamy
Techniki badawcze
PONT Info - HOME Produkty i usługi BADANIA MARKETINGOWE I ANALIZA RYNKÓW Propozycje badawcze Badania konsumentów
Badania konsumentów


CEL BADAŃ: zdefiniowanie oraz charakterystyka konsumentów

Badanie to obejmuje następujące obszary:

1. Charakterystyka ogólna konsumentów na podstawie ich cech deskryptywnych i behawioralnych. Wśród cech deskryptywnych, identyfikujących konsumentów, wyróżnia się wiele cech. W przypadku gdy są to osoby fizyczne, należą do nich: wiek, płeć, wykształcenie, dochód, miejsce zamieszkania, stan zdrowia itp. W przypadku gdy są to firmy, należą do nich: obroty, lokalizacja, forma własności, liczba zatrudnionych itp. Wśród cech behawioralnych, identyfikujących wzorce zachowań, wyróżnia się najczęściej w przypadku osób fizycznych: tryb życia, styl życia, wzorce odżywiania itp., w przypadku firm są to najczęściej: formy organizacji działalności, sposoby współpracy, formy płatności itp.

2. Identyfikacja wzorców wykorzystania produktu, która pozwala określić:

  • najczęstsze zastosowania,
  • częstotliwość stosowania,
  • potencjalne kierunki zastosowań,
  • korzyści i straty wynikające z zastosowań różnych marek.

3. Identyfikacja różnorodnego stylu zachowań konsumpcyjnych, na który składają się:

  • model podejmowania decyzji o zakupie i jego uwarunkowania,
  • miejsca zakupu,
  • częstotliwość zakupu,
  • role w procesie kupowania,
  • hierarchia wydatków,
  • zmiany w czasie wszystkich badanych składników zachowań konsumentów.

4. Ocena znajomości rynku przez konsumentów identyfikuje:

  • źródła wiedzy o produkcie,
  • znajomość głównych marek i liderów rynku,
  • segmentację rynku w wyobrażeniu konsumentów oraz podobieństwa i różnice wskazanych segmentów,
  • wizerunki marek postrzeganych przez konsumentów.
05-502 Bobrowiec, ul. Mazowiecka 84 A,
Tel.: (48-22)702 00 68
E-mail: pont@pontinfo.com.pl